EN SV
Priser inkl. moms

Försäljningsvilkor

1. Allmänna villkor

Grafford Skor AB tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning

Beställning av Grafford Skor ABs produkter kan göras via www.grafford.se, e-post eller telefon. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail.

Beställning är bindande från Grafford Skor ABs sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund.

Grafford Skor AB förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.

Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta Grafford Skor AB och av boka den.

3. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Grafford Skor AB reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och ev. postförskottsavgift eller fakturaavgift tillkommer.

4. Betalning

Postförskott

Du betalar på postkontoret när du hämtar ut ditt paket. Postförskottsavgift tillkommer.

Faktura

Du kan även välja att handla mot faktura. Handla idag och betala inom 14 dagar. Fakturaavgift på 19:- tillkommer.

Kortbetalning

Vi accepterar Visa, Mastercard och American Express. Kortbetalningen sker via en krypterad koppling till dibs betalväxel.

5. Leveranstid

Normal leveranstid är 3-7 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi kunden. Grafford Skor AB kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.

Skor beställda via Crowdsource med timer levereras säsongen efter lagd beställning. Läggs beställningen på våren levereras skon på hösten och vise versa.

6. Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Grafford Skor AB förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

Viktigt! Alla våra paket är försäkrade och ersätts vid förlust under frakthanteringen.

7. Frakten

Fraktkostnaden för ordrar inom Sverige är 30kr.
Ordrar med ordervärde som överstiger 2000kr skickas fraktfritt.
Internationell frakt med UPS 150kr eller 250kr med extra försäkring. 

8. Garanti

Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med deras köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss.

Normalt står kunden för fraktkostnad till vår serviceverkstad. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittut under garantitiden!

9. Öppet Köp /Ångerrätt

Grafford Skor AB tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändart skick, i originalemaballaget tillsammans med ifyllt returformulär. Grafford Skor AB förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas, exempelvis en skopåse. Kunden står själv för returkostnader. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

Grafford Skor AB tillhandahåller inte Öppet Köp och Ångerrätt på köp av specialbeställda produkter, t.ex Specials från vald tillverkare, skor från Crowd Source eller Group Made to Order samt varor som har modifierats efter kundens önskemål. T.ex bestyckning av tåjärn eller sparsula.

Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar.

10. Reklamation

Grafford Skor AB tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör isåf. en reklamation till Postennord direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Grafford Skor AB och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till info@grafford.se för att informera om reklamationen.

Fyll alltid i returformuläret och skicka in det tillsammans med ditt paket.

11. Outlösta paket

Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket, får Du betala kostnaderna för frakt och eventuell postförskottsavgift.

Tänk på att liggetiden på Postennord har förkortats till 14 dagar! Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 95:-. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.

12. Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

13. Reservation

Grafford Skor AB reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

14. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

Nyheter

2012-08-02

Exempel nyhet 1

Här kan du lägga upp nyheter kontinuerligt som är knutet till ert företag eller produkter.
2012-08-02

Exempel nyhet 2

Det är publiceringsdatumet som styr vilken nyhet som hamnar överst, nyast kommer först.
Erbjudanden
En produktkategori som ni gärna vill ska få extra exponering.
Produktkategorin kan innehålla rabatterade eller nya varor till exempel.
För att komma till kategorin direkt via erbjudandet kan dem klicka på den här länken.
Storsäljare
Här kan du skapa erbjudanden som du kan koppla till unika produkter. I det här fallet vill vi lyfta fram en storsäljare som många kunder önskar köpa.
Senast inlagda produkter
6.500kr
6.500kr
6.500kr